Polski     English
Kontrast:

Tekst:

Current Size: 87%

Godło Polski

Warszawski Uniwersytet Medyczny na 2. miejscu w rankingu reputacji polskich uczelni wyższych Premium Brand 2017

Po raz trzeci wyłoniono Uczelnie Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017. W rankingu generalnym placówek publicznych WUM uplasował się na 2. miejscu! Według respondentów oprócz prestiżu WUM zapewnia również najlepsze perspektywy zawodowe - miejsce 1. WUM w tej kategorii rankingu.

Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” trzeci rok z rzędu zorganizowała ranking reputacji polskich uczelni. Badanie objęło publiczne uczelnie akademickie, niepubliczne uczelnie magisterskie i państwowe wyższe szkoły zawodowe. Według rankingu najwięcej szkół wyższych o wysokiej reputacji oferuje Warszawa. Liczące się ośrodki akademickie publiczne i prywatne znajdują się też w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi.
Zdaniem dr. Tomasza Barana, eksperta ds. badań opinii i rynku „Reputacja uczelni wyższych ma kluczowe znaczenie przy wyborze kierunku studiów. Ważne są także wewnętrzne oceny i rankingi środowiska naukowego czy Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ale to właśnie reputacja marki może mieć wpływ rozstrzygający."  
Organizowany przez Fundację na rzecz reputacji marki „Premium Brand”, ranking powstał na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii, zrealizowanego wśród osób znających daną uczelnię. Metodologię pomiaru opracowała prof. UW Dominika Maison, ekspert w dziedzinie zachowań konsumenckich z agencji badawczej Maison&Partners. Badanie przeprowadzono na Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna, na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 15-tu lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.

Respondenci oceniali uczelnie w 5 kluczowych wymiarach, tj.:

1. Renoma („To prestiżowa uczelnia”)

2. Referencje („To uczelnia, którą z czystym sumieniem można polecić znajomym”)

3. Atmosfera medialna („O tej uczelni mówi się źle w mediach”)

4. CSR, zaangażowanie społeczne („Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa”)

5. Postrzeganie perspektyw zawodowych („Ta uczelnia kojarzy mi się z szansą na znalezienie dobrej pracy”)

 

http://www.marketing-news.pl/message.php?art=49829

[ kontakty ] [ redakcja serwisu ]
feedback
feedback
feedback
feedback